Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147/156/ГТ, тема за общи приказки

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Това не е ли прекалено плътно?
    Ако мина от 10w40 на 15w40 или 15w50, кое ще е по-добре?
    Но ще е за следващата смяна на масло, сега съм на 1700 с това масло, планирал съм на макс. 8 до 9 хил. да го сменя, не е в уникално състояние мотора, че да трая до 10,12 или чак 15. На около 8 ще правя пълна смяна.

    15w40 или 15w50 да избера, това 10w60 много плътно ми идва сякаш...
    Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

    Comment


    • Първоначално публикувано от Ali.Sali Покажи съобщение
      Това не е ли прекалено плътно?
      Ако мина от 10w40 на 15w40 или 15w50, кое ще е по-добре?
      Но ще е за следващата смяна на масло, сега съм на 1700 с това масло, планирал съм на макс. 8 до 9 хил. да го сменя, не е в уникално състояние мотора, че да трая до 10,12 или чак 15. На около 8 ще правя пълна смяна.

      15w40 или 15w50 да избера, това 10w60 много плътно ми идва сякаш...
      15w40 не е за този мотор! Сипи 10w60, и ако проблема остане, работата е ясна...
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
      Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
      Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
      Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

      Comment


      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Трябва да се измери налягането в рейката с отделен манометър и да се съпостави с това, което отчита ECU - то посредством сензора.
        Така ще се разбере дали наистина налягането е ниско или сензорът е фирясал. Ако наистина е ниско, твърде вероятно е проблемът да е в помпата за високо налягане.

        Няма да е зле да се измери и налягането преди помпата за ВН. То трябва да е не по-малко от 4,5 Bar.
        Здрасти,след диагностиката беше записала грешка Coil 1(бобина на първи цилиндър),но както казах там най-вероятно имам проблем с кабела на самата бобина,защото когато я карах извън града,понякога придърпва и почва да свети чека и като отворя колата на място и мръдна кабела се оправя,но знам ли,възможно е да не е от това,а от самата бобина?Все пак не смятам,че миризмата на бензин от това.Утре ще я регистрирам и ще я покарам малко да видим какво ще се случи.Имам желание скоро да закарам колата на диагностика в София,за да ми проверят вариатора дали е настроен правилно и да установя проблема с миризмата на бензин,вместо да си бъхтя главата над нея само?Ако ти си монтьор,бих се доверил,ти лично кой би ми препоръчал?
        Last edited by Kirilbalukchiev; d.m.y г., 15:52.

        Comment


        • Не съм монтьор. Не посещавам сервизи. Поради това не мога да ти препоръчам такъв.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от nblagoev Покажи съобщение
            15w40 не е за този мотор! Сипи 10w60, и ако проблема остане, работата е ясна...
            Какво имаш предвид под "работата е ясна"?

            А 10w60 не е ли много плътно, смисъл - ОК ли е за зимата? Имай предвид, че аз и не карам мощно, 120-130 макс. , обикновено 90-100. Не съм от тия дето обичат "червената зона". А доколкото знам такова плътно масло се слага за яко каране, при мен по-скоро като километри се правят повечко заради работата ми, но тази я имам от март месец и не съм вдигал за това време повече от 140 с нея.

            Ако решим да е 10w60 дали е ОК да остане за следващата смяна, защото това масло ми е на 1700 км.?
            Last edited by Ali.Sali; d.m.y г., 16:37.
            Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

            Comment


            • Първоначално публикувано от Ali.Sali Покажи съобщение
              Какво имаш предвид под "работата е ясна"?

              А 10w60 не е ли много плътно, смисъл - ОК ли е за зимата? Имай предвид, че аз и не карам мощно, 120-130 макс. , обикновено 90-100. Не съм от тия дето обичат "червената зона". А доколкото знам такова плътно масло се слага за яко каране, при мен по-скоро като километри се правят повечко заради работата ми, но тази я имам от март месец и не съм вдигал за това време повече от 140 с нея.

              Ако решим да е 10w60 дали е ОК да остане за следващата смяна, защото това масло ми е на 1700 км.?
              10/60 пише, че е за спртно каране. Ако слушаш всеки какво ти казва по форумуте няма да стигнеш до никъде. И ще даваш излишни пари. Тези, които пишат едва ли са специалисти. Чети и си прави сам изводи.
              Карам си алфите винаги с 10/40 и не мога да се оплача. Така е от много години.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                Карам си алфите винаги с 10/40 и не мога да се оплача. Така е от много години.
                От това разбирам, че не ти свети лампата за ниско маслено налягане.

                Прочете ли, че при колегата това не е така?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Двигателят е веротно за ремонт, вие го съветвате да се набутва с още пари за масло. И дори го наричате колега. Добре, че нямам такива колеги и не разчитам на форумни писачи да си поддържам колите.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • Значи да сваля мотора и да го ремонтира, вместо да си реши проблема, макар и не-кардинално, като мине на по-гъсто масло.

                    Ще се въздържа да го коментирам.



                    PS:

                    Възпитаните хора във форума използват обръщението "колега" и в това няма нищо странно.

                    Но това за възпитаните хора.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Значи да сваля мотора и да го ремонтира, вместо да си реши проблема, макар и не-кардинално, като мине на по-гъсто масло.

                      Ще се въздържа да го коментирам.



                      PS:

                      Възпитаните хора във форума използват обръщението "колега" и в това няма нищо странно.

                      Но това за възпитаните хора.
                      Хора като мен казват- виждам, че далече ще стигнеш.
                      Тук ти си всичко друго, но не и възпитан. Възпитан си вероятно когато отидеш на работа.
                      Карате го да смени маслото с по- скъпо и да долива по скъпо масло. Евтино ще му излезе. Кола не се ремонтира със смяна на масло.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • Да слага HPX и да продава хахахах,

                        Comment


                        • Прави го относително рядко, на две седмици веднъж може би. Днес го направи, но последната случка е преди точно толкова 15-16 дни. И само при 1-ва / 2-ра, съпроводена с гаснене и "плюене" на съобщение. Въртя ключа наново и после поне седмица не виждам подобен проблем, седмица ми е около 350 км. грубо, т.е. на този интервал го прави.

                          Относно обръщението "колега" - аз и сред приятели го ползвам, с единия както се запознахме от 4 години насам само "колега" си викаме, не виждам какво му е лошото. А форума естествено , че не може да ти поддържа колата, но е добра опорна точка за идеи. Сега кой ще се възползва и ще "вярва сляпо" е отделен въпрос и е до самосъзнание. На всеки опита му, автомобила му, стила му на каране и финансовите възможности са различни така, че разбира се, че всеки един съвет е персонален и не бива да бъде приеман буквално, без значение дали получавам или давам съвет. Мисля, че всеки го знае това (поне всеки елементарно интелигентен) и не е нужно да го обяснявам.
                          Аз търся съвет, идея, не форум да ми ремонтира автомобил.

                          Виждам и знам, че във форума доста се познавате лично, други - от години водят писмена комуникация и от там някакви спорове, но аз не участвам в подобни нападки , лични отношения и т.н. и всяка тема, мнение или въпрос са ми с изцяло позитивен характер. Наясно съм, че повечето алфисти тук се знаете, аз още не съм ходил и на фест, макар, че имам желанието (но в работата не ме питат точно това).

                          Те така.

                          За 10w60 и аз знам, че е за спортно каране, аз нямам такова каране. Една идея по-плътно масло кое би било подходящо, ако не е 10w40? Би ли помогнало?

                          Също така това загряване на маслото не мога да разбера как точно се получава, като съм имал дни с 300 км. пробег в 35-38 градуса жега без проблем, имал съм с 20-тина км. по хладното вечер, когато ми се е случвало. Едното с другото яко си контрастира. Охладителната винаги ми е била на 90.
                          Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

                          Comment


                          • Вместо тогава да чакаш някой да ти препише от мрежата нещо, напиши в гугъл- висока температура на маслото и си чети. Твоята алфа не е много по различна от другуте коли
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Ali.Sali Покажи съобщение
                              .....Също така това загряване на маслото не мога да разбера как точно се получава, като съм имал дни с 300 км. пробег в 35-38 градуса жега без проблем, имал съм с 20-тина км. по хладното вечер, когато ми се е случвало. Едното с другото яко си контрастира. Охладителната винаги ми е била на 90.
                              Маслото се загрява основно от съприкосновението си с буталата и цилиндрите, чиято температура е по-висока от тази на охлаждащата течност. Поради това е нормално работната температура на маслото да е около 110 гр. Това налага охлаждането му. То става основно чрез "водния" охладител в основата на масления филтър и чрез въздушната струя обтичаща картера.
                              При ниски скорости на движение на ниска предавка и високо натоварване на мотора, въздушната струя се оказва недостатъчна, както и капацитетът на охладителя, чиято площ е относително малка.
                              Поради това, както вече казах, температурата му може да се повиши с няколко десетки градуси над тази на охлаждащата течност. Тогава то става по-рядко и лесно избива там, където има по-големи от нормалните хлабини (маслената помпа и лагерите на КВ). Резултатът от това е пониженото му налягане на празен ход.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:37.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Хубаво е като искаш да даваш съвети и да се правиш на специалист да попрочетеш малко специализирана литература. Не само това което изровиш от мрежата.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X